fbpx
В процесі

Громадський бюджет у Бучі: членство у комісії та розробка рекламної кампанії

Громадський бюджет  – частина міського бюджету, яка виділяється на проєкти городян. Це свого роду демократичний процес, завдяки якому кожний мешканець територіальної громади може впливати на розподіл місцевого бюджету.

Платформа соціальних проєктів Be City долучилася до Громадського бюджету-2021 Бучанської МТГ:

  • засновниця та керівниця ГО “Платформа соціальних проєктів Be City” Анна Страховська стала членкинею комісії з питань Громадського бюджету-2021 Бучанської МТГ. Анна приймала участь на всіх етапах процесу: подання проєктів, їх розгляд та доопрацювання, голосування та оголошення переможців. 
  • команда ГО “Платформа соціальних проєктів Be City” працювала над розробкою рекламної кампанії.

 

Для чого це нам? 

Місією ГО “Платформа соціальних проєктів Be City” завжди була і є реалізація корисних соціальних проєктів у містах Буча та Ірпінь. Нам цікаві активні люди з інноваційними та ефективними ідеями покращення іміджу міського середовища. Для нас місто – це затишні місця, де люди зустрічаються, знайомляться, гуляють з дітьми, працюють або просто відпочивають. Таких локацій має бути настільки багато, аби кожен мешканець хотів знаходитися в них все частіше. Громадський бюджет націлений на покращення міського простору та створення саме таких місць, його ціль та цінність повністю співпадають з нашими, а отже – це нам цікаво.

Що ми робили?

Дизайнери, копірайтери, онлайн та офлайн спеціалісти долучилися до розробки візуальної частини рекламної кампанії. Перш за все команда визначилася з метою та ціллю рекламної кампанії: вона має бути впізнаваною, заохочувати одних місцевих мешканців подавати проєкти, а інших – голосувати за них. Рекламну кампанію ми вирішили розділити на 2 етапи. 

Перший – на європейських прикладах створення якісних та ефективних міських просторів (Копенгаген, Бостон, Париж) продемонструвати мешканцям успішні кейси та заохотили до реалізації подібного у Бучанській МТГ. Другий етап – мотивація мешканців проголосувати за проєкти, які вони вважають цікавими та корисними для покращення публічного простору. Для обох етапів були розроблені:

  • макети бордів, які були розміщені по місту Буча і розраховані на автомобілістів;
  • макети сітілайтів, які були розміщені по місту і розраховані на пішоходів;
  • макети для афіш, які були розміщені біля вхідних груп житлових будинків та у громадських просторах (бібліотека, коворкінг, міська, сільські та селищні ради, інші адміністративні приміщення МТГ);
  • макети для онлайн-реклами у соціальній мережі facebook;
  • макети для розповсюдження РК через facebook-пабліки та facebook-інфлюенсерів;
  • відеоролики з участю авторів проєктів, де кожен розповідає про їхню ціль та користь для місцевих мешканців;
  • макет банеру для розміщення на спеціальних мобільних стендах у найбільш прохідних місцях сіл та селищ Бучанської МТГ;
  • шаблон афіші та наклейки для кожного проєкту. На макеті – основна інформація щодо голосування – сайт bucha.pb.org.ua, а кожен бажаючий автор міг самостійно вказати на макеті номер свого проєкту та його назву. 

 


Під час розробки рекламної кампанії команда вирішила вивчити психологію деяких кольорів і обрати той, який стане символом пошуку змін та відкриття нового. Жовтий колір – саме такий колір. Це дуже теплий та приємний відтінок, приховує в собі радість, надію, щастя. Часто є уособленням свободи, позбавлення від різноманітних обмежень та проблем. Згідно психологічних досліджень, у жовтих приміщеннях люди краще сприймають і запам’ятовують інформацію, а саме це нам і потрібно було: відкластися у пам`яті і заохотити до змін. 

Команда спеціалістів ГО “Платформа соціальних проєктів Be City” долучилася до розробки рекламної кампанії не на комерційних умовах. Єдина винагорода, на яку було розраховано, – це донести до людей необхідність важливості змін міського простору, адже саме місто надає своїм мешканцям широкі можливості для підвищення свого інтелектуального і культурного рівня: хаби для молоді, зони відпочинку та рекреаційні об’єкти, сучасні спортивні та дитячі майданчики, бібліотеки, музеї створюють передумови для відпочинку і відновлення стійкої працездатності міських жителів.

Що з цього вийшло?

Завдяки використанню спеціальних меседжів та каналів комунікацій під різні соціально-демографічні групи населення, рекламна кампанія закінчилася з гарними результатами: 

  • було подано 72 цікавих проєкти, 68 з яких взяли участь в голосуванні;
  • 8969 голосів було віддано за проєкти Громадського бюджету 2021;
  • 5425 осіб взяли участь у процесі голосування, а це 14% від загальної кількості виборців Бучанської МТГ;
  • 128 000 показів у Google Ads YouTube (при кількості населення Бучанської МТГ майже 60 000);
  • 39 400 переглядів у Google Ads;
  • 5427 показів у Facebook.

 

Перемогли 6 проєктів (4 проєкти на сумму до 250 000 грн і 2 проєкти на сумму до 500 000 грн):

  • дитячий майданчик “Джунглі” в Бабинцях;
  • “Сучасна бібліотека – сучасний простір” у Ворзелі;
  • “Рада хаб – місце, що об’єднує людей” у Здвижівці;
  • шкільний мурал на стіні Бучанської СЗОШ І-ІІІ ст. № 4;
  • створення упорядкованої озелененої території – скверу в Бабинцях;
  • спортивно-ігровий простір для дітей різних вікових груп у місті Буча.

Для ГО “Платформа соціальних проєктів Be City” це був новий цікавий досвід співпраці з державною установою та авторами проєктів. Ця кампанія продемонструвала, що місцеві мешканці, громадські активісти і представники влади спроможні разом вирішувати неймовірно складні завдання на благо простих людей і задля творення якісного міського середовища.